torsdag 15 januari 2015

Välkommen!

Hej!
Tidigare idag fick jag en idé, jag ville utmana mig själv så varför inte utmana mig själv med någonting jag gillar? Sagt och gjort, jag skapade den här bloggen. Varför? Jo, jag ska försöka att under ett års tid (från och med imorgon) lägga ut en del av en novell jag skrivit varje dag.

Novellens prolog kommer troligtvis komma imorgon, jag måste tänka ut någonting först (jag har några idéer men vet inte riktigt vilken jag ska använda, var den ska utspela sig, hur huvudpersonen ska vara osv).
Vilket som, novellen kommer att vara fiktiv och utspela sig i nutiden (jag kommer att skriva som om det vore idag och karaktären kommer påverkas av allt som händer runt omkring oss just nu). Mer får ni veta i nästa inlägg hoppas jag!

Nog om det! Just nu håller jag på att fixa och greja med bloggens layout (dvs själva "framsidan" på bloggen för er som inte visste det ;)) och eftersom att jag är så grym på att göra tekniska saker *host host* så funkar det inte... Aja, jag har en plan b så förhoppningsvis kommer den nya layouten komma upp här imorgon kväll/eftermiddag!

Nu tänkte jag i alla fall skriva lite om mig själv. Jag är en glad tjej på tolv år (ja, jag är bara tolv så snälla döm inte hur jag skriver. Jag jobbar på det okok?) som älskar, nej jag älskar det inte, jag brinner för att skriva, det är min passion och mitt sätt att uttrycka känslor. Läser ni ett kapitel som är lite "nere" är jag troligtvis inte på så bra humör, läser ni ett glatt kapitel är jag antagligen lycklig osv. För att samanfatta allt, läser ni detta läser ni mina känslor i ett annat format.
I alla fall, jag gillar också att lyssna på musik och att fota. Jag ska köpa en egen systemkamera (en canon eos 700D för att vara mer exakt) men just nu använder jag min systers canon eos 550D som funkar super!
På fritiden rider jag, spelar innebandy, piano och tar hand om mina kaniner.

Den här bloggen kommer främst kretsa kring novellen men ibland kommer jag skriva ett mer "personligt" inlägg och det kommer komma upp en massa bilder.
Då jag somsagt bara går i årskurs 6 får ni ursäkta diverse stavfel/felaktig grammatik men jag försöker så gott jag kan! Ser ni ett stavfel eller om någonting är fel grammatiskt är det bara att slänga iväg en kommentar så ändrar jag det så fort jag kan!

Hoppas att ni vill fortsätta läsa min blogg i framtiden!
xx Tilda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar