fredag 16 januari 2015

Eleanor och Park

Hej!
Jag vill först bara säga en kort sak, jag tror att jag kommer blogga personligt här väldigt ofta. Kanske inte varje dag men i alla fall ett par dagar i veckan. Jag börjar verkligen tycka att det här är kul nu (även om jag bara har haft bloggen i någon dag) och jag har lägntat hela dagen efter att få skriva det här blogginlägget! Läs och njut!

Eleanor och Park (av Rainbow Rowell) är en fiktiv bok om en tonårsromans mellan huvudkaraktärerna Eleanor och Park.
Denna boken är den bästa jag någonsin läst. Någonsin. Man behöver inte få en detaljerad beskrivning av karaktärerna, man förstår ändå, allting står mellan raderna. Allting är helt underbart skrivet, skulle man kunna gifta sig med en bok skulle jag fria på direkten. Språket hon använder är fantastiskt, det känns som om man lever i boken. Det känns som om man är en vänn till karaktären som får allt berättat för en. Jag älskar det.
Vissa romantiska böcker har en tendens att bli väldigt smöriga och orealistiska men inte Eleanor och Park. Den skildrar världen på ett annat sätt, den blir snarare verkligare än böcker vanligtvis brukar vara.
Är du en bokslukare som gillar att läsa romantik rekomenderar jag starkt att du ska läsa den, den är verkligen underbar.

Nu till annat. Om några veckor kommer jag ha väldigt mycket i skolan. Min planering är full av massa prov och snart drar nationella proven igång. Jag längtar inte.
Mitt första riktiga prov är vecka 5 och sen drar allting igång. Först har jag lite småprov sedan kommer nationella proven dra igång och då börjar allvaret "på riktigt". Tills dess kommer jag försöka uppdatera så mycket jag kan här, jag håller just nu på att skriva lite inlägg och delar av novellen som kommer komma upp i framtiden så att jag kan fylla ut bloggen lite!

Om ett tag kommer nog del 1 av min novell komma upp. Jag är klar med det men ska bara läsa igenom det en gång till och finslipa på vissa delar.

Eleanor och Park, boken i mitt liv <3

Hoppas att ni får en bra fredagkväll!
xx Tilda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar