lördag 17 januari 2015

Sämre uppdatering idag...

Hej!
Som rubriken lyder kommer jag idag (eller i skrivande stund blir det imorgon men jaja) uppdatera lite sämre då jag är iväg tävlar och verkligen inte har tid. Jag kommer åka runt 07:30 och komma hem sent på eftermiddagen. Kapitlet kommer dock komma upp som vanligt (jag har det tidsinställt).

I alla fall, jag tänkte skriva lite böcker jag tycker är världa att läsa!

Eleanor och Park (Rainbow Rowell): Som jag sa igår, bästa boken jag någonsin läst och rekommenderar den starkt. Börjar man läsa kan man inte sluta! Helt klart 10/10 poäng.

Förr eller senare exploderar jag (John Green): Det är en väldigt speciell bok med ett speciellt "språk". Jag tycker själv att den är jättebra, allting beskrivs jättebra, dialogerna mellan huvudpersonerna är väldigt bra och speciella. Vill du läsa en bok med mycket att citera har du hittat rätt. Av mig får den här boken 8/10 poäng. Den kan inte få fullpott men nästan, jag tror att den har blivit lite tjatig på sistone.

En ö i havet (Annika Thor): Detta är också en jättebra bok som utspelar sig under andra världskriget som skildrar världen på ett annorlunda sätt. Man får väldigt bra inttryck av boken och börjar man läsa kan man inte sluta. 7/10 poäng, den är väldigt bra men ibland så kommer det små "luckor" i tiden vilket jag stör mig lite på.

Godnatt Mister Tom (Michelle Magorian): Denna bok utspelar sig också under andra världskriget. I grund och botten är det en väldigt hemsk historia men den är verkligen värd att läsa. Det var ett tag sedan jag läste den så jag minns inte om jag grät men den är helt klart värd att läsa!
Precis som Förr eller senare exploderar jag får denna bok 8/10 poäng av mig. Jag tycker att den är riktigt bra men den kan bara inte få fullpott.

Vem är du Johanna? (Linn Hallberg): Hästtokar titta hit! En oerhört bra bok som visar hur verkligheten kan ändras så drastiskt bara av en enda incident. Gillar du inte gråtböcker är detta inte en så bra bok att läsa (jag grät under några speciella kapitel av boken) men den är väldigt bra ändå.
Den här boken 7,5/10 poäng för jag tycker att den var riktigt bra men vissa saker var lite otydliga.

Mina två favoritböcker lätt!

Hoppas att ni vill läsa någon av böckerna ovan annars får ni gärna kommentera vilka böcker ni tycker om mest!
xx Tilda


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar